ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ ΚΑΙ ΚΕΡΔΙΣΤΕ 10% ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΑΣ ΑΓΟΡΑ.
Αρχική / Υπηρεσίες / Εγκυμοσύνη και Περιποίηση

Εγκυμοσύνη και Περιποίηση

Εγκυμοσύνη και Περιποίηση

Η περιποίηση του σώματος στην ψυχολογία μιας εγκύου είναι μια κίνηση που θα βοηθήσει στην θετική αλλαγή διάθεσης. Η εξωτερική εμφάνιση μιας εγκυμονούσας υπόκειται σταδιακά αλλαγές οι οποίες, ως επί το πλείστον, επηρεάζουν την ψυχολογία της και μπορεί να οδηγήσουν σε καταστάσεις έντονου στρες. Γενικότερα η φροντίδα του δέρματος, των ποδιών, του προσώπου σας θα δημιουργήσει θετικό συναίσθημα που συμβάλλει στην αυτοεκτίμηση, η οποία λόγω των αλλαγών που προκύπτουν συνήθως βρίσκεται σε σύγχυση.

Η ψυχολογία της εγκύου

 

H εγκυμοσύνη αποτελεί ένα θαυμάσιο γεγονός κατά το οποίο όμως οι γυναίκες αντιμετωπίζουν στρες και άγχος λόγω των αλλαγών που συμβαίνουν στο σώμα τους και των αλλαγών που πρόκειται να συμβούν στη ζωή τους. Η μητρότητα είναι πολύ σημαντικό γεγονός στη ζωή των περισσότερων γυναικών, αν όχι το σημαντικότερο, ο δρόμος προς αυτή όμως κρύβει πολλές δυσκολίες και απαιτεί την προσαρμογή της γυναίκας στις νέες συνθήκες. Η περίοδος της εγκυμοσύνης συνήθως είναι μια ευχάριστη και ευτυχισμένη περίοδος στη ζωή μιας γυναίκας και μια ευπρόσδεκτη αλλαγή για την ίδια και την οικογένειά της. Όμως, οι αλλαγές εκείνες που μπορεί να επιφέρει αυτή η περίοδος, επηρεάζουν τον οργανισμό της σε συναισθηματικό, ψυχολογικό εκτός του σωματικού επιπέδου.

Η γυναίκα καλείται να αποκτήσει  ικανότητες ώστε να αντιμετωπίσει τις ριζικές αλλαγές που θα συμβούν, ευχάριστες ή δυσάρεστες. Η αλήθεια είναι ότι θα φέρει στον κόσμο ένα παιδί ολοκληρώνοντας την οικογένειά της, κάτι που πολλές γυναίκες θέλουν  πολύ και μπορεί να προσπαθήσουν πολύ για να το καταφέρουν. Από την άλλη πλευρά όμως, θα συμβούν αρκετές αλλαγές στην καθημερινότητά της και στις συνήθειες της κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης όπως δυσκολία κινήσεων λόγω του βάρους, ναυτίες, ζαλάδες κ.ά.

Η εγκυμοσύνη είναι μια περίοδος κατά την οποία η ψυχολογία της γυναίκας επηρεάζεται σημαντικά και παρατηρούνται αλλαγές και διαβαθμίσεις. Κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης, η διάθεση της γυναίκας αλλάζει διαρκώς και σε αυτό παίζουν σημαντικό ρόλο αρκετοί παράγοντες. Η ψυχολογία κάθε μέλλουσας μητέρας «περνάει» από διάφορες καταστάσεις, οι οποίες μπορεί να διαφέρουν σε κάθε γυναίκα ή ακόμα και σε κάθε εγκυμοσύνη της ίδιας γυναίκας. Η κάθε εγκυμοσύνη είναι ένα διαφορετικό γεγονός, και μια γυναίκα μπορεί να έχει διαφορετικά άγχη, ανησυχίες και προβλήματα να αντιμετωπίσει. Επισημαίνεται δε, ότι οι εξωτερικοί παράγοντες όπως η ηλικία, το κοινωνικό περιβάλλον της γυναίκας, η οικονομική της κατάσταση, αν ήταν σχεδιασμένη ή όχι η εγκυμοσύνη, τι δυσκολίες έχει αντιμετωπίσει κατά την εγκυμοσύνη αλλά και οι εμπειρίες τις οποίες έχει βιώσει  κατά το παρελθόν όπως δυσκολίες στο να μείνει έγκυος, ιστορικό αποβολών, ιστορικό αμβλώσεων, ιστορικό γυναικολογικών προβλημάτων, ιστορικό κατάθλιψης, χρόνια προβλήματα υγείας, όλες αυτές οι εμπειρίες ασκούν μια ιδιαίτερη επιρροή στην ψυχοσύνθεση της γυναίκας και κάποιοι από τους αυτούς τους παράγοντες καθορίζουν τη σκέψη, τα συναισθήματα αλλά και την αντίληψη της, καθώς και τον τρόπο διαχείρισης των αρνητικών συναισθημάτων. Εκτός των εξωτερικών παραγόντων όμως υπάρχει και ένας βασικός εσωτερικός παράγοντας που δεν είναι άλλος από τις βίαιες ορμονικές αλλαγές που συμβαίνουν σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα από τις οποίες  οι νευροδιαβιβαστές του εγκεφάλου δεν μένουν ανεπηρέαστοι. Αυτές οι χημικές διεργασίες είναι που ρυθμίζουν τη διάθεσή μας και βρίσκονται σε κατάσταση αναταραχής.

Σε αυτήν την περίοδο όλες αυτές οι εξωτερικές και εσωτερικές αλλαγές  της εγκυμοσύνης ορίζουν ένα νέο στάδιο στη ζωή μιας γυναίκας και προκαλούν άγχος και πίεση και ουκ ολίγες φορές συμπτώματα κατάθλιψης. Κάθε μέλλουσα μητέρα είναι μοναδική και διαφορετική περίπτωση, και ως τέτοια θα πρέπει να αντιμετωπίζεται. Δε μπορεί να παραλειφθεί φυσικά ο παράγοντας της αύξησης του σωματικού βάρους της εγκυμονούσης  γυναίκας. Η αύξηση του βάρους είναι ένας παράγοντας που ασκεί σημαντική επίδραση στην ψυχολογία της γυναίκας κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης .Όσο περνάνε οι μήνες, η γυναίκα παίρνει διαρκώς κιλά και το σώμα της αλλάζει, η ψυχολογία της επηρεάζεται και οι ανασφάλειες της αυξάνονται, ανασφάλειες που σχετίζονται με τον τρόπο με τον οποίο η ίδια βλέπει τον εαυτό της και ανασφάλειες για το πως μπορεί να τη βλέπει ο σύντροφος της.

 

Τι μπορεί να κάνει για να τη βελτιώσει

 

Μέσα σε όλη αυτή την αναταραχή που αναφέρθηκε παραπάνω υπάρχουν κάποιες «συμβουλές» ή ίσως προτάσεις καλύτερα για την διαχείριση του στρες, οι οποίες έχουν φανεί να έχουν αρκετά θετικά αποτελέσματα και μια κάπως ισορροπημένη ψυχική κατάσταση, κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Εάν λοιπόν είστε μελλοντικές μανούλες, ακολουθήστε τα παρακάτω:

  • Ξεκινώντας από τον βασικό τρόπο διαχείρισης των αρνητικών συναισθημάτων που προκαλούνται εξ αρχής φάνηκε πολύ βοηθητικό να υπάρξει μια συζήτηση για όλες  τις ανησυχίες που έχετε με το γιατρό σας. Ακούστε τις συμβουλές του και κινηθείτε αναλόγως. Ο γυναικολόγος θα σας διαβεβαιώσει ότι το έμβρυο εκεί που βρίσκεται είναι αρκετά προστατευμένο, επίσης ο μελλοντικός παιδίατρος θα σας καλύψει όλες τις απορίες που έχετε και αφορούν το παιδί. Τέλος το διάβασμα βιβλίων που αναφέρονται στην εγκυμοσύνη και στο νέο ρόλο σας ως μανούλα θα βοηθήσει αρκετά ώστε να κλείσει ο κύκλος της γνώσης που συνήθως προσφέρει ένα είδος ασφάλειας και φαίνεται να είναι απαραίτητο αφού κανένας άνθρωπος δεν γεννήθηκε γονιός.
  • Η διατροφή είναι πολύ σημαντική για την εγκυμονούσα  αλλά και για το έμβρυο. Μια ισορροπημένη διατροφή με πρόσθετες θερμίδες που προέρχονται από τρόφιμα με υψηλή θρεπτική αξία, όπως άπαχες πρωτεΐνες από ψάρια, όσπρια και τα λίγων λιπαρών γαλακτοκομικά είναι θαυμάσιες επιλογές, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα φρούτα και λαχανικά, θα σας οδηγήσουν σε μια ομαλή αύξηση βάρους .
  • Η γυμναστική, κάνοντας κάποια αεροβική άσκηση,  yoga, pilates για εγκύους  χαλαρώνουν  το σώμα, μειώνουν  το άγχος και μπορεί να βοηθήσουν  στο φυσικό τοκετό. Επιπλέον, το περπάτημα  αλλά και ο διαλογισμός είναι βοηθητικά στην διατήρηση της ψυχικής σας υγείας, η καλή ψυχολογική κατάσταση σας και η ενασχόληση με την άσκηση είναι δύο σημαντικοί παράγοντες για μία καλή κύηση.
  • Η περιποίηση του σώματος είναι μια κίνηση που θα βοηθήσει στην θετική αλλαγή διάθεσης. Η εξωτερική εμφάνιση σας υπόκειται σταδιακά αλλαγές οι οποίες, ως επί το πλείστον, επηρεάζουν την ψυχολογία σας και μπορεί να οδηγήσουν σε καταστάσεις  έντονου στρες. Γενικότερα η φροντίδα του δέρματος, των ποδιών, του προσώπου σας θα δημιουργήσει θετικό συναίσθημα που συμβάλλει στην αυτοεκτίμηση, η οποία λόγω των αλλαγών που προκύπτουν συνήθως βρίσκεται σε σύγχυση.

Κλείνοντας, η οποιαδήποτε κοινωνική συναναστροφή με οικείους σε ένα πλαίσιο διαρκούς επικοινωνίας των αρνητικών σκέψεων που προκύπτουν από την αναταραχή αυτή και διαφόρων ειδών διασκέδασης όπως έξοδοι για καφέ, φαγητό, σινεμά αλλά και διάβασμα βιβλίων και οτιδήποτε λειτουργεί σαν διασκέδαση τείνουν να βοηθούν στη διατήρηση της ψυχολογίας σας σε καλή κατάσταση.

Έχετε απορίες; Ρωτήστε τους ειδικούς

ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ

Τι είναι το jet lag σύμφωνα με την επιστήμη και πώς το αντιμετωπίζουμε.
Υπηρεσίες 16 Φεβ 2021

Τι είναι το jet lag σύμφωνα με την επιστήμη και πώς το αντιμετωπίζουμε.

Αξιοπερίεργο: το jetlag τείνει να έχει μεγαλύτερη επιρροή όταν ταξιδεύετε ανατολικά ή δυτικά και όχι από βόρεια προς νότια και αντίστροφα. Τα συμπτώματα είναι επίσης πιο έντονα όταν ταξιδεύετε από τη Δύση προς την Ανατολή. Αυτό οφείλεται

Spa at home
Υπηρεσίες 04 Δεκ 2020

Spa at home

Πώς να μετατρέψετε ανάλογα την ώρα της ημέρας το σπίτι σας σε ένα μικρό – ατομικό Spa.

Wellness Τάση: το Ατομικό Spa
Υπηρεσίες 25 Νοέ 2020

Wellness Τάση: το Ατομικό Spa

Τα τελευταία χρόνια, η τάση στα spa είναι η ιδιωτικότητα. Μια εμπειρία ευεξίας με σκοπό την προσωπική απόλαυση ή με μικρή παρέα λίγων ατόμων. Το σώμα και το μυαλό πρέπει να αποσπαστούν από το περιβάλλον της καθημερινότητας ώστε να επέλθει η πραγματική χαλάρωση και αναζωογόνηση.

To μέλλον είναι η ψυχική ευεξία
Υπηρεσίες 12 Νοέ 2020

To μέλλον είναι η ψυχική ευεξία

Οι ολιστικές θεραπείες έχουν αποδειχθεί να συμβάλουν θετικά στην μείωση του αυτό-αναφερόμενου αντιληπτού στρες και του άγχους στη ζωή μας.

YOGA ΠΡΟΣΩΠΟΥ
Υπηρεσίες 03 Νοέ 2020

YOGA ΠΡΟΣΩΠΟΥ

Το κλειδί έγκειται στην κινητοποίηση των μυών του προσώπου και του λαιμού, η οποία αυξάνει την κυκλοφορία και την οξυγόνωση του δέρματος.

Η πρόληψη τα αλλάζει όλα
Υπηρεσίες 29 Οκτ 2020

Η πρόληψη τα αλλάζει όλα

Στις μέρες μας ο καρκίνος του μαστού είναι η πιο κοινή μορφή καρκίνου στις γυναίκες: 1 στις 8 γυναίκες πάσχουν από αυτόν.  Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, περισσότερες από 250.000 νέες διαγνώσεις καρκίνου του μαστού γίνονται κάθε χρόνο και στην Ελλάδα τα νέα περιστατικά ανέρχονται σε περίπου 4.500 ετησίως.